Kirstine Simonsen Nielsen

Jeg uddannet psykolog ved Københavns Universitet. Gennem min uddannelse har jeg især haft fokus på børneneuropsykologi, klinisk psykologi og skrevet speciale omhandlende autisme spektrum forstyrrelser og adfærdsbaserede indsatser i en post Covid-19 kontekst. Jeg har arbejdet med anvendt adfærdsanalyse siden 2020 som hjælpetræner og jeg har derudover beskæftiget mig meget med rideterapi for børn med udviklingsforstyrrelser i alle aldre siden 2019.

Jeg interesserer mig for læring og udvikling igennem motiveret leg og samspil. Jeg brænder for at se børnene udvikle sig i legen med andre og opbygge  selvsikkerhed og selvtillid heri. Det giver dem et godt fundament for at lære nye færdigheder og at turde indgå i relationer med jævnaldrende. Derudover har jeg et stort interesseområde i, hvordan det er at være søskende til børn med udviklingsforstyrrelser.

Uddannelse og erfaringsgrundlag

Psykolog hos Trin for Trin (2023-nu)

Psykologisk konsulent hos Trin for Trin (2022-2023)  

ABA hjælpetræner for børn med autisme (2020-2022)  

Cand.psych (2017-nu) ved Københavns Universitet

Speciale: Terapi på afstand – en kvalitativ undersøgelse af implementering af telehealth, og platformen HiRasmus, i ABA-baserede interventioner post-Covid-19.

Bachelor: Equine Assisted Intervention, Autisme og Trivsel – en fænomenologisk undersøgelse.

Rideterapi for børn med udviklingsforstyrrelser fra 2019 – nu

Pædagogmedhjælper i Vængebo Børnehave fuldtid og senere deltid 2017-2021
Vikar for violin undervisning for både orkester og solo på Fredensborg musikskole fra 2015-2020

Støttepædagog på Kokkedal skole for børn med autisme 2015-2016

Kurser og videreuddannelser

Kurset What's it Mean to "Behave"? af Michelle Garcia Winner (2022)

Kurset: Behavior Analysis Course BA1 – The 7 Steps to Earning Instructional Control: An Introduction for BCBAS’s and Behavior Professionals af Robert Schramm (2022)